Wandelexcursie door bos Wilhelmina-oard Sint Nicolaasga
Wandelend tussen de beuken, eiken en grove dennen genieten van de natuur, dat kan in Wilhelmina-oard. Aan de rechte lanen en paden is nog af te lezen dat dit bos aangelegd is. In 1845 realiseerde jonkheer van Beyma, destijds burgemeester van Lemsterland, dit wandelbos. Tegenwoordig is het een aangenaam bos met veel diversiteit in bosvogels, dankzij de variatie aan bomen en struiken. De zwartkop, de grote bonte specht, de gaai en de das zijn de vaste bewoners van het bos. Met een beetje speurwerk vind je zijn sporen, maar overdag ligt hij voornamelijk te slapen in zijn burcht. Kortom, genoeg te zien tijdens deze wandelexcursie. Trek de wandelschoenen aan en ga mee.

Aanmelden kan uiterlijk tot een dag van te voren (15.00 uur) via http://www.itfryskegea.nl/eropuit of 0511 - 53 96 18. Deelname is voor leden van It Fryske Gea gratis op vertoon van de ledenpas, niet-leden betalen €4,- (t/m 12 jaar €2,-). Locatie is Sint-Nicolaasga. Het beginpunt wordt bekend gemaakt na aanmelding.













