Nieuwe deelkast geplaatst in Woudsend
WOUDSEND – In Woudsend is tijdens de zomervakantie een nieuwe deelkast geplaatst. Het initiatief is afkomstig uit het dorp zelf en bedoeld om inwoners de mogelijkheid te bieden voedselproducten en andere bruikbare spullen met elkaar te delen.

De kast bevindt zich aan de zijkant van het MFC, bij de huisartsenpraktijk. Omdat deze buiten staat, is de deelkast op ieder moment van de dag toegankelijk voor iedereen. Het doel van het initiatief is om voedselverspilling tegen te gaan, elkaar te ondersteunen met dagelijkse producten en de sociale betrokkenheid binnen het dorp te versterken.
Volgens de initiatiefnemers is de deelkast een mooi voorbeeld van samenwerking binnen de gemeenschap. “Dankzij de inzet van vele dorpsgenoten is er nu een toegankelijke plek waar we als dorp naar elkaar kunnen omzien.” Inwoners worden uitgenodigd om gebruik te maken van de deelkast volgens het eenvoudige principe: ‘neem wat je nodig hebt, geef wat je kunt missen’.
Bron: Woudsendonline.nl












