INGEZONDEN: De Stadswaagh en Factor Goud winnende ondernemers VVD De Fryske Marren

DFM - Van VVD De Fryske Marren kreeg de redactie onderstaand bericht over de twee winnende bedrijven op de #dagvandeondernemer, afgelopen vrijdag. Het gaat om De Stadswaagh in Sloten en Factor Goud in Lemmer.

Op de #dagvandeondernemer zetten wij jaarlijks een aantal ondernemers in het zonnetje. De eerste is De Stadswaagh in Sloten, welke door ons uitgeroepen is tot één van de twee winnaars als ondernemers van het jaar VVD De Fryske Marren. De Stadswaagh is een familiebedrijf, gerund door de familie Laanstra. Zij belichamen de visie op de leefbaarheid van kleine kernen en in hun geval het prachtige stadje Sloten.

Verbinding tussen de bewoners onderling staat door hun openstelling niet alleen als ‘friture’, maar ook als ontmoetingsplek aan de bar en in het restaurant hoog in het vaandel. Door hun openstelling het gehele jaar door is de bedrijvigheid en gezelligheid in de stad gewaarborgd en wordt verlenging van het toeristisch seizoen daadwerkelijk ondersteund.

Zij weten de waarde van Sloten als één van de Friese 11 steden te onderstrepen. Actief in hun ondernemen, maar ook in het organiseren van evenementen in de stad voor toeristen en inwoners. Als één van de initiatiefnemers van het oprichten van een ondernemersvereniging een voorloper in het ondersteunen van de bedrijvigheid in de stad.

Werkgever van voornamelijk jonge mensen, waarbij één van de dochters is uitgegroeid tot een eigenzinnig ondernemer, niet alleen als opvolger in het bedrijf, maar als innovatief ondernemer met een eigen kledinglijn "hartje Sloten" onder het merk Hartje Friesland dat zij vanuit het bedrijf promoot en waar veel inwoners, toeristen en BN-ers inmiddels de stad mee op de kaart zetten.

Kortom, ondernemers die de titel ‘ondernemer van het jaar’ zeker verdienen door hun visie op ondernemen vanuit het hart. De leefbaarheid, de bedrijvigheid, het toerisme en de verbinding in de stad varen er wel bij!

De tweede winnaar is Stefan Haar van Factor Goud
Factor Goud in Lemmer maakt medewerkers de gouden factor in de digitale weerbaarheid van een onderneming. Bewustwording is keyword. Kijkend door de ogen van een hacker toont het bedrif hoe medewerkers worden verleid om- en wat er gebeurt als op een verkeerde link wordt geklikt of een geïnfecteerde bijlage wordt geopend. ,,Hierdoor ontstaat een gevoel van urgentie om je ook daadwerkelijk aan de maatregelen te houden die je kan nemen om veilig te ondernemen.''